Första dagen utan farsan.

Första dagen som ensam med flickebarnet gick riktigt bra faktiskt. Hon överlevde, jag överlevde. Jag prövade bärselet när hon blev förbannad och det fungerade riktigt bra. Smidigt som sjutton, så tack för det tipset!

Vi låg hemma och mös ett par timmar innan vi drog till Sofi för att fortsätta mysa över en kopp te. Därefter gick vi vidare till Mr. Pappas jobb för att sitta och glo i två timmar. Mycket kul. Not. Så det lär vi inte göra om. Ja, och för att avrunda kvällen stack vi till min fader och åt lite god mat. Riktigt god mat faktiskt.

Idag har vi lekt med Noras gudmor, Clara. Hela hennes familj, inklusive Clara, var ytterst fascinerade över min dotter. Hon var sannerligen center of attention. Något som gick henne helt förbi, då hon sov i princip hela besöket. Vi fick god fika och blev uppdaterade över underbaraste vännens nya liv som student. Myspys!

Tänkte också svara på frågan om hur det känns att gå på toa efter förlossning. Kan säga att det inte alls gör ont faktiskt. Iallafall inte om man blivit sydd, då har man turen att få bedövningsspray så ingenting känns. Däremot går det knappt att kissa. Man kan inte spänna de musklerna som behövs. Det går inte. Det tar faktiskt ett par dagar innan man kan kontrollera det. Absolut inte så att man kissar på sig, snarare tvärtom. Men ont, det gör det faktiskt inte.
Och bilder på magen kommer imorgon.


Gudmor och dottern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0