Födelsedagskalas.

#32.

Kalas hos mormor hela dagen. God mat och ännu godare tårtor. Men kändes som att det var lite konstig stämning där. Kan kanske ha berott på vinet som det bjöds på. Och att alla verkade trötta och griniga.

Blev överröst med namnförslag. Älskar att folk tror att deras åsikt faktiskt spelar någon roll för oss. Skiter väl vi i om de tycker att det namn vi har valt till vårat kommande barn är opassande eller fult. Och förslag som Tindra, Saga och Ebba lockar inte ett dugg. Det passar inte vårat barn liksom. Jag kan inte se det framför mig, att jag skulle ha ett barn med ett sådant namn.
(ta inte illa upp om ni som läser nu har ett barn som heter Tindra, Ebba eller Saga. Det passar säkert era barn!)
Men jag vill att våran dotter ska ha ett namn som inte bara passar henne utan även matchar med mellannamn och efternamn. Framförallt vill jag att hon ska ha ett namn som Vi gillar. Inte som alla andra gillar.
Folk verkar tro att bara för att man väntar unge så betyder deras åsikter något. Synd.

Nej, nu är jag dödstrött och vill bara sova. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Haha, jag gillar din attityd till andras åsikter om ditt barn. Men så är det ju just så, ditt barn.

2010-09-05 @ 22:11:15
Postat av: Sofi

Haha, du är ju underbar. Det är precis som utbildningar. Som att jag skulle bry mig om vad andra vill att jag ska bli? Stört. Jag hejar på dig, det vet du. Och tack för söta kommentarer i min blogg, du är så bra <3 Snart ska vi ses igen, för det måste vi.

2010-09-06 @ 09:21:45
URL: http://sofiragnhild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0