En tur till akuten.

Igår blev en av mina värsta mardrömmar verklighet.
Nora satte en äppelbit i halsen. En riktigt stor en. Jag hörde hur hon kämpade för att svälja ned den, alltmedan jag slår henne i ryggen för att få upp den. Inget händer. Hon börjar få panik, jag får panik. Kör ner handen i halsen på henne. Känner ingenting. Gör det en gång till och får tag på den jäveln. Drar upp den.
Nora börjar skrika.
Lättnad. Ren och skär lycka. Mitt barn lever!
Då börjar blodet spruta ur halsen på henne. Jag ringer svågern (som har bil), sambon och svärmor. Ringer sjukvårdsrådgivningen som säger åt oss att åka in, ifall halsen svullnar igen.
Tar en taxi till akuten, där vi blir skickade till Öron/Näsa/Hals på undersökning.

Visade sig bara vara ett skrapsår (från mina naglar) på halsmandlarna, något som skulle läka inom de närmaste dagarna.

Tro mig när jag säger att det här, utan tvekan, var det värsta jag har varit med om. Jag är så otroligt lycklig att allt gick bra, i slutändan. Mitt älskade, älskade lilla barn, vad jag ska vara försiktig om dig! Mer än någonsin.


Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

aaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Ja, jag förstår att du fick panik! jävlar... usch och fyfan. Men en sån lättnad att det gick ÖVER!

2011-08-31 @ 15:12:24
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Chicmommy - mamma till Ajdin

Gud så läskigt. Jag kan förstå att du fick panik :( men som tur är gick allting bra till slut :)

2011-09-02 @ 10:01:55
URL: http://chicmommy.se
Postat av: Jannika, mamma till Jillian

åh härregud hela magen vände på mig när jag läste det här! jillian satte en bit bröd i halsen häromdagen.. det gick bra men fan va läskigt!



sv. ja jag tror du har en av de sötaste i världen du med!!:D:D:D<3

2011-09-02 @ 13:22:52
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Julia

Mardröm! Joline satte i halsen häromdagen och jag fick liksom gröpa ur hela hennes svalg kändes det som :S Det är så otäckt! Måtte vi slippa mer sånt nu!!

Kram

2011-09-02 @ 14:36:47
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Donken på mobilen

Taaaack!! :-D sitter å målar Vince jeans just nu. ;-) Prövar mobilblogga. Cooowlt ... Hihi! Har målat o tackat sen före jag började lekis så kallar iaf mig konstnär även fast det inte är mitt yrke... ;-) tack igen! Hihi! Blev jätteglad nu! :-D:-D:-D

2011-09-02 @ 15:12:58
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0