Samtal med FK

Jag satt precis i luren med försäkringskassan. Som alla föräldrar vet så är de lite annorlunda att ha och göra med, de som arbetar där. Inte alla indianer i kanoten, så att säga.
FK: Ja, man får ju inte så mycket bostadsbidrag om man är ensamstående utan barn...
Jag: Nehe? Men...jag har ju barn?
FK: jaså? Det står inte här...
Jag: Okej? Ja, det är ju liksom lite därför ni har betalat ut mammapenning till mig i över ett års tid...
FK: Jaha, ja då förstår jag lite bättre det som står... Ska jag skriva att du har ett barn alltså?
Jag: Ja... det skulle ju vara en bra idé.


Ja, ibland undrar man ju hur de över huvudtaget fick jobb.


Kommentarer
Postat av: Julia

HAHA! Väldigt tragiskt, men hysteriskt roligt också.. ;)

2011-12-13 @ 18:14:50
URL: http://proudlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahaha snacka om inkompetent..hahahaha jag dör

2011-12-13 @ 20:03:16
Postat av: Emma

Sv; Ska jag vara helt ärlig så många frågor och funderingar snurrade ju runt i huvudet på mig, man funderade på att om man verkligen skulle klara det ect ect.. Sedan var vi i v12 när vi fick veta att det var 3st där inne, och när man väntar 3 eller flera barn blir man 'erbjuden' abort fram till v25 ungefär ifall det skulle vara så att något av barnen mår dåligt.. Vi hade ju absolut inte räknat med att få 3, men såklart är dem likade älskade alla 3, skulle aldrig kunna välja någon utav dem..

Men tankarna fanns ju hela tiden, men ingenting som övervägde..Sedan växer man in i rollen, precis som med allting annat.. :-)Så vi vart erbjudna, men ingenting vi tackade ja till eftersom det var en välkommen graviditet, men det vart lite 'mera' än förväntat så att säga :-P

2011-12-17 @ 15:43:12
URL: http://livetihelhet.blogg.se/
Postat av: Viola

sv: Ja det var lite så för mig med. Många saker bidrog ju, men när man väl fattade beslutet kändes det så självklart. Det är väl först efteråt som man (eller jag) ser hur ung man verkligen var då och att man nog var lite naiv kring en del saker.



Men det ska ju inte vara ett hinder såklart! :)

2011-12-18 @ 00:20:31
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0