Amning.

Varning för totalt ointressant inlägg.


Jag har i princip helammat Nora i 4 månader. Med undantag för 2 flaskor ersättning per dag. Nu är ungen så lat att hon börjar skrika så fort jag tar fram bröstet, för då vet hon ju att hon kommer få kämpa för att bli mätt. Så, jag slutade således amma förra veckan, med undantag för morgonar och kvällar. Min mjölk började ändå ta slut och BVC-sköterskan tyckte det räckte med amning i 4 månader.
Nu känner jag ändå att jag inte vill sluta helt. Att det var riktigt behändigt, för att inte tala om billigt, att amma själv. Så jag tänkte ta upp kampen igen.
Enligt en föreläsare vi hade med föräldrargruppen i onsdags så går det att få igång allt igen. Lösningen stavas Intensivamning. Dvs att man ska amma varannan timme tills man känner att mjölken runnit till, igen. Så jag gjorde ett försök igår, men som jag skrev tidigare så grinar ungen så fort tutten åker fram. Hur sjutton ska jag lösa det?  Känner inte direkt att det är värt att pumpa ur för att sedan ge henne mjölken i en flaska liksom...
Och varannan timme, hallå? Det är ju typ jämt.

Esch, ska jag bara skita i det och inse att det är över med amningen?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag hade nog försökt ändå att amma :-D nu vet jag ju inte rikgit hur de funkar direkt men den "idéen" jag fick i huvudet var att kan man inte ge henne en halva ersättning och sen får man stoppa henne när hon har fått i sig halva flaskan sen fortsätta med brösten då kommer hon nog märka att hon blir mätt

:-D

2011-02-18 @ 11:16:02
URL: http://jennyygutemyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0