Byssan lull.

Jag brukar aldrig ta Nora på morgonen. Jag erkänner, jag har en sjuk tur med min partner. Han tassar tyst upp med henne i ottan och låter mig sova till 10-11. Idag sov han som en stock så för en gångs skull vaknade jag av hennes gnäll vid halv 7. Jag försökte lägga henne i spjälsängen med sängmobilen på. Jag gav henne lite mat. Jag vyssade och lallade. Ingenting fungerade. Det var bara att hoppa ur sängen och ta med henne ut i vardagsrummet. Sånt är livet!

Nu sitter jag alltså här och fryser i min ensamhet. Solen är på väg upp och jag är dödstrött. Hoppas ungen tuppar så jag kan återgå till min vanliga sömn igen!


Kommentarer
Postat av: Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma

Vad söta ni är! lyxigt att kunna lägga sig sen igen iallfall :)

2011-02-17 @ 09:38:29
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: DONKEN-Vince & Isas Morsa

jag har också oftast sån lyx. :P men jga måste ju upp vid 8 oavsett, dagis till storkillen vid 9. Egentligen borde jag gå upp vid 7 för o hinna i tid, men det ooorkar jag ju aldrig. lägger mig vid 11-12 om nätterna. :/ man hiner ju ingenting! ghaaa. :P jaja, det är sånt man skrattar åt sen, småbarnsåren..

pöss!

2011-02-17 @ 16:46:55
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN-Vince & Isas Morsa

ugh.. ja hiumla praktiskt o få ha vagnen på vinden. :/ kan ni inte överklaga eller nåt då? eller ha den i hallen, i värsta fall.. :/ det blir så jävla tight. att vagnar ska vara så stora! men det behövs ju. spejs till barnet, och spejs till alla grejor.

2011-02-18 @ 00:33:52
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0