Bebisar drar till sig oönskade kontakter.

Det händer så mycket roligt när man får barn. Alla vill ha sin del av kakan. Eller av bebisen. Helst både och. Nu vet jag inte vad jag pratar om, åter till saken.
Min sambo har ett par vänner, några som han inte umgåtts så vidare mycket med sedan vi blev tillsammans (under ett års tid alltså). En av kompisens flickvän har nu bestämt sig för att hon är värdig att träffa Nora. Alltså, tjejen som inte ens är vår kompis. Inte nog med att de stormade huset dagen efter min förlossning för att titta på ungen, nu har de köpt julklappar och hela köret. Inte ens mina bästa kompisar, eller pojkvännens bästa polare heller för den delen, har gjort det.
Ursäkta mig, men jag tycker sådant är lite konstigt. Kalla mig otacksam, men sådan är jag.

De känner inte mig, de känner inte min dotter, de känner knappt min sambo längre. Nej, skumt är det.

Folk man inte sett på flera år, hör av sig för att man fått barn. Varför? Duger man då helt plötsligt?
Har ni varit med om samma sak?




Kommentarer
Postat av: Anna o William

Nora är helt enkelt oemotståndlig! <3 Men helt klart jag skulle absolut reagera som du, känns ju som en främling juh o vem kommer instormande dagen EFTER man har fött barn o nyss kommit hem? Ursäkta men ingen "NORMAL" människa gör så..

2011-01-18 @ 23:25:08
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja, verkligen! Fått kläder och grejer från alla håll. Även folk som jag inte träffat sedan jag var nyfödd själv. Eller folk som jag inte träffat överhuvudtaget. Inte konstigt att Jolines garderob håller på att rasa samman. Vi har inte fått köpt ett enda plagg själva i stl 56. Jag vill ju också shoppa till bebisar (typ min egen). Tycker också det känns konstigt, jag menar.. JAG går verkligen inte och köper saker till ungar jag inte känner väldigt väl! Och nu när man har barn vill alla komma och hälsa på.. Det passade tydligen inte innan ;)

2011-01-18 @ 23:30:31
URL: http://billylife.blogg.se/
Postat av: Anna

När jag läste din kommentar Julia så kom jag tänka på en kompis till mig som hörde av sig när min son William kom till världen efter 2 dagar o vi har inte haft kontakt på ja säkert 2-3 år och helt plötsligt vill hon träffas o gud bara för att sonen har kommit.. Or not?! Man märker ju vem som är vänner o "ofalska" liksom. Haha skönt att ändå få så mycket kläder "serverat" utan o behöva slänga ut pengar på de, det går ju åt! Haha

2011-01-18 @ 23:39:07
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Christofer

Nu var det ju inte dig vi ville träffa utan Johan och hans dotter. Johan och Jacke har känt varandra sedan dom gick på dagis och träffats med jämna mellanrum. Anledningen till att vi "stormade in" var för att vi blev tillfrågade av Noras farbror om vi ville komma, han hade pratat med Johan. Att dina vänner inte köper presenter till dig säger väll mer om din vänner än om oss. Även jag har känt Johan sedan dagis och umgås fortfarande med hans bror flera gånger i veckan. Kort och gott, jag och min bror har känt bröderna Holmberg hela livet, tycker du det är konstigt att vi blir glada när Johan har blivit pappa?

2011-01-19 @ 01:50:34
Postat av: Anonym

Där fick du ju svar på inlägget ser jag..

2011-01-19 @ 09:09:20
Postat av: Anonym

Jag håller nog med, vad är det för "vänner" du har som inte köper presenter när du blivit mamma?

2011-01-19 @ 09:20:50
Postat av: Anna

Man blir väl ändå inbjuden av de som har fått barnet och inte någon släkting till de? Det handla om att man inte träffats så ofta och känner sig obekväm ksk att få presenter? Jag vet att Micaela mer än gärna tackar för allt men när det kommer till obekväma situationer så ska man ändå respektera och backa lite.. När man har fött barn så ska man fokusera på mamman hur hon mår och visst man ksk skiter i det och bara vill gratta pappan men alltså det är mamman som har ont och allt inte alls samma sak som pappan.. Alltså jag förstår inte varför ni inte bara backar och ligger lågt?!

2011-01-19 @ 09:33:23
Postat av: anna

RIKTIGA VÄNNER köper presenter till ens barn

2011-01-19 @ 09:34:41
Postat av: Mica

Christpher: Ni får jättegärna vara glada över att Johan är pappa, men ni känner fortfarande inte mig. Och ni umgås typ aldrig med Johan. Kan ju säga att det här är mina åsikter, inte hans. Så ni inte blir arga på honom...

2011-01-19 @ 10:43:16
URL: http://babybaker.blogg.se/
Postat av: maria

Det handlar ju inte heller om att man måste köpa kläder och julklappar till Nora, det handlar mer om att finnas där. Dina vänner är inte sämre för att dom inte köper :S Smör är det värsta som finns!!!

2011-01-20 @ 13:04:31
Postat av: Malin

Vad har presenter med att vara en riktig vän att göra?

Allt jag ville säga. Vi syns nästa helg :D

2011-01-20 @ 20:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0