GI dag 2.

För att kommentera dieten hittills; mättande. Herregud vad man står sig. Hur sugen jag än skulle vara på sötsaker så skulle jag ändå inte orka äta. Riktigt skönt får jag lov att säga! Mättande, nyttigt och framförallt; gott! Dessutom är recepten löjligt lätta och billiga. Tips, tips.

Frukost:

Yoghurt med banan, hallon och lite nötter
1 kopp te

Lunch:
Bulgursallad med kräftstjärtar
Recept- 1 port
1 dl bulgur
8 körsbärstomater
80 g kräftstjärtar
1 avokado, skuren i tärningar
sallad
balsamvinäger
olivolja
örtsalt
svartpeppar

Koka upp vatten och lägg i bulgur. Koka på svag värme i ca 12 minuter. Rör ihop resten av ingredienserna och rör sedan i bulguren. Krydda efter smak.



Middag:
Köttsoppa med vitkål och morötter
Recept- 2 port.
1 gul lök- finhackad
1 vitlöksklyfta- pressad
2 morötter - skivade
300 g mager köttfärs (max 10% fett)
olivolja
3 msk köttfond
2 msk tomatpuré
1 l vatten
250 g vitkål- strimlad
1 lagerblad
chilipeppar- malen
vitpeppar
svartpeppar

Fräs köttfärs och lök i en kastrull. Häll i vatten och övriga ingredienser. Låt puttra i ca 30 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0