GI dag 5.

Jag hade visst glömt skriva idag, får bli ett sent inlägg om dagens käk!

Frukost:
Banan med nötter

Lunch:
Tonfiskrisotto
Recept- 1 port
1 halv burk tonfisk i vatten (a 150 g)
1 hårdkokt ägg- hackat
2 dl kokt fullkornsris
1 1/2 dl grönsaksblandning- fryst
1 1/2 msk citronsaft
1 msk olivolja
örtsalt
svartpeppar

Rör ihop alla ingredienserna, smaka av med kryddorna och värm i micron.

Middag:
Kyckling/nudelsoppa ( aka thaisoppa)
Recept- 2 port
300 g kycklingfile- strimlad
2 dl grönsaksblandning- fryst
4 vitlöksklyftor- finhackade
1 l vatten
1 1/2 st hönsbuljongtärning
1 msk olivolja
1 msk fisksås
1 tsk sambal oelek
1 tsk röd currypasta
1 pkt platta breda risnudlar (250g)



Blanda alla ingredienserna utom risnudlarna i en kastrull, låt koka upp. Sjud i 5 minuter och ta sedan av från plattan. Koka samtidigt 2 portioner nudlar. Blanda varje portion nudlar med en portion soppa.



Soppan var stark som utav bara helskotta. Liten varning för er som är känsliga, ha en massa gurka och mjölk i närheten!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tar gärna receptet :D Sitter här och dregglar över allt du ätit, nu har du löst mitt problem med fantasilösa middagar, fortsätt så att jag kan härma dig! ;D Och lycka till med viktnedgången!

2011-01-18 @ 01:19:20
URL: http://pappersplan.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej, jag hittade din blogg när jag googlade omkring på olika GI recept och tycker att dina recept verkar jätte bra! Det är lagom mycket ingredienser osv i dom... Jag är intresserad av att veta mer om receptet på Tonfiskrisotton.

2011-01-18 @ 10:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0