Namn.

Jag får nästan dagligen frågor kring namnet vi valt. Jag vet att jag har skrivit om det förut, men jag tar det igen.

Jag är så otroligt glad över namnvalet till vår dotter. Varje dag inser jag att det var mer än rätt. Det var perfekt. Jag läser bloggar där alla ungar heter samma sak. Jättevackra namn, men inte unika för fem öre.
Det var nästan det enda jag tänkte på när vi valde namn. 1. det ska vara ovanligt. 2. det ska fungera utomlands. 3. det ska passa ihop med mitt efternamn och inte vara för långt.
När hon sedan kom ut och dessutom såg ut som en Nora så var ju allt klappat och klart. Så perfekt.

Nora är utan tvekan det vackraste namnet jag vet. Det finaste och mest underbara. Passar min fina tjej alldeles utmärkt.
Blir jobbigt om vi får en till dotter någon gång. Det bästaste namnet är ju redan taget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0