Nattklubben Ritz.

Måste bara berätta om min onsdagskväll.
I sista minuten bestämde jag mig för att lämna ungen med sin far i hemmets trygga vrår, medan jag drog ut på äventyr med brudarna+ johannes.
Oskar Linnros spelade nämnligen på Ritz. Efter ett par glas vin så var vi på topp och hade verkligen superkul. Konserten var alldeles fantastisk. Har ni möjligheten att se Linnros live, ta chansen!
Hur som helst, det jag skulle komma till egentligen var själva nattklubben Ritz. Herregud vilket värdelöst ställe, egentligen! Lokalen i sig är underbar och känns superlyxig. Men personalen är ju ett stort jävla skämt. Anställer de bara självgoda idioter där?

En vakt skickade bort oss från ena sidan av balkongen (där man stod för att kolla på konserten) för att där satt ägaren, helt själv, och tog upp halva balkongen. Vi gjorde som vi blev tillsagda och ställde oss på den andra sidan. Där fick vi platser längst fram, utan att tränga oss eller på något vis vara otrevliga. Då kommer en dryg liten brat fram och säger något i stil med:
Han: Om ni inte går bort härifrån så slänger jag ut er. Jag har reserverat den här delen och jag jobbar här.
Jag: Okej...men vakten sa att vi fick stå här?
Han: Jag varnar er bara en gång. Jag slänger ut er!

...alltså, va? Så, hela balkongen var i själva verket reserverad till Ritz personal? Kan de inte bara skita i att släppa upp en på balkongen då? Och skaffa trevligare personal som på ett fint sätt kan be en gå, inte hota med utslängning till vem som helst? Pinsamt, tycker jag.
 

Jag och blondinerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0