Helgen.

Ni får ursäkta min döda blogg. Vi har haft fullt upp med lillasysterns student, kattungeköp och islandshäst-ridning.

Marias student:
Oh, jag är så stolt. Blev nästan tårögd när hon sprang ut med studenthatten på huvudet. Hon klarade det! Min lilla lillasyrra är stor nu. Vuxen. Och så jävla snygg!!

Kattungeköpet:
Fick ett mail från en kvinna som hade "blivit med kattungar". Hennes dotter hade kommit hem med två små lurvtussar i ryggsäcken, räddade från en brutal död. Hon hade inte plats för två kissar till så hon bad oss ta dem. Så, i fredags kom hon hit med dem. Två otroligt söta katttjejer. Pixie och Sidney heter de, just nu iallafall. Jag är kär.

Islandshästridningen:
Jag red i en herrans massa år när jag var yngre. 11 år för att vara exakt. Sedan slutade jag tvärt och hade inte suttit på hästryggen på 6 år. När min svärmor föreslog en ridtur på Ösjönäs kunde jag ju inte tacka nej. Och tur var det, kan jag lova. Jag är åter frälst och vill nu inget hellre än att hoppa upp i sadeln igen. Fantastiskt var det! Synd bara att det ska vara så förbenat dyrt att rida...

Ja, där har ni anledningen till min frånvaro. Bilder kommer senare idag! (Min dator är död så jag får tvinga sambon att låna ut sin emellanåt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0