Fel på mig eller dem?

Ibland känner jag mig som världens sämsta mamma och ibland som världens bästa. Däremellan känner jag mig helt okej. Mitt barn lever, är hel, ren och frisk. Hon andas och hjärtat slår. So far, so good.

Jag märker att vissa mammor oroar sig. För allt. Kanske helt i onödan?
Jag kokar exempelvis aldrig vatten till Noras ersättning, jag tar det kallt från kranen och ställer in i micron. Tappar hon nappen så sköljer jag av den innan jag stoppar den i hennes mun. Orkar inte koka den varje gång. Har inte tid. Jag låter henne leka framför tvn i sitt babygym för att få lite tid att slösurfa på datorn, fast att jag har hört att Tvn inte är bra för småbarn.

Är det bara jag eller nojar mammor för mycket nu för tiden? Eller borde jag skärpa mig?


Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Isas Morsa

alla är olika helt enkelt. just nappen är ju inte nån fara tycker jag, om man bara gnuggar av den ens. i början gjorde jag allt som man "ska" och nojjade massor för det mesta. kokade alltid allt vatten osv... men nu har jag lugnat ner mig, och gör det som känns bäst. isadora får kokt vatten till ersättningen, emn vincent får hälften kokt, hälften kallvatten direkt från kranen. de tål ju mer också ju äldre de blir. och ska de liksom aldrig dricka vatten, kranvatten? njäh, det är nog överdrift. men man ska ju hitta sin egna balans, och lära sig själv. lagom är bäst i sverige, hahaha.. ;)

pöss

2011-03-17 @ 00:03:11
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Jessica, mamma till Vincent 5 månader

Jag kokade vatten förrut innan du sa att du tog direkt från kranen. Nu kör jag samma stil som dig. Jag stoppar nappen i MIN mun innan han får den. Men som föregående talare sa. Ju äldre de blir, ju mer tål de. Vincent sitter oxå framför tv:n o leker i babysittern när jag gör annat. Kan inte bära på honom hela dagarna(Han e ju en klump för guds skull). Du e den bästa mamman Nora kan ha!! Men jag förstår vad du menar med att man känner sig som världens sämsta mamma ibland.



Keep up the good work =)



Kramar

2011-03-17 @ 07:58:34
URL: http://minavardagssaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0