Highway to hell.

Tack för erat pepptalk! Vi får helt enkelt ta det lugnt och acceptera hennes plötsliga blyghet.

Idag tänkte jag klaga lite. Så vill ni inte läsa klagomål så sluta läs nu.

Örebros busschafförer. Jag bara undrar, hittade de sina körkort i ett kinderägg eller vad är grejen? Fullkomligt värdelösa på att köra buss. Brutalt dåliga. Ställer sig på bromsen i varje krök, vid varje rödljus och busshållplats. 99% av de chaufförer jag stött på här i stan har dessutom en hemsk attityd och tror sig stå över alla. Lite komiskt med tanke på deras yrkestitel. (Inget ont om outbildat folk, men vi står ju inte så högt i jämförelse med många andra).
När jag var i Sthlm sist så åkte jag med en ung chaffis. Alltså riktigt ung, säkert inte äldre än 25. Han åkte så lugnt och fint. Mjukt. Varför kan inte alla vara som honom?
Nej, vi örebroare har mycket att lära av fina huvudstaden. Minsann.

Ska bannemig sluta åka buss och ta körkort istället. Blir säkert billigare i längden också, med tanke på hur mycket pengar länstrafiken suger ur oss. 20 kronor per resa. En resa av dödsångest. Värt.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Juste ni får betala för att resa va? För här i stockholm får alla med barnvagn (barn i vagen såklart) eller dom som kliver på buss med barnvagn och barn som går bredvid åka gratis för att inte behöva lämna sina barn ur sikte för att gå fram och betala. Så borde fler ställen införa, Dock så måste vi betala för tunnelbanan och pendeltåget men de gör ju inte så mycket :-D

2011-03-21 @ 21:01:50
Postat av: anna

Flytta te kd ;)

2011-03-22 @ 04:16:35
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0