Snabb tripp till Sthlm.

Varning för ointressant och otroligt långt inlägg.

Jag fick biljetter hemskickade från Karolinska sjukhuset i Solna förra veckan. Det var dags för ny vaccinspruta (jag är med i en studie om livmoderhalscancer och får vaccinet gardasil i forskningssyfte). Nora fick hänga med, såklart.

Var riktigt skönt att komma bort ett par timmar från gamla gråa Örebro. Jag må älska min hemstad, men miljöombyte skadar aldrig. Kände verkligen att jag ville flytta tillbaks. Att jag saknade både staden och mina vänner som bor där.
Hur som helst. Tågresan gick helt utan problem. Nora charmade brallorna av alla passagerarna med sitt skratt och snack. Bussresan till sjukhuset gick precis lika bra (älskar förövrigt att det är gratis att åka buss med barnvagn i Sthlm...borde införas här hemma). Tog min spruta, pratade med läkaren om nästa besök då nya cellprover ska tas och fick lite sjukhusmat. Köttbullar och pulvermos. Kunde varit bättre, men kunde också varit sämre så jag klagar inte.
Nora fick äta lite morot/palsternacka i personalrummet. Tydligen var det mycket mer spännande att kolla på alla läkare/sköterskor som satt runt bordet och åt semla, så det var inte mycket mat som gick ner.
Vi tog bussen upp på stan igen för att ströva omkring med min kompis FotoJohan (minns ni? Annars var han min arbetskamrat på Grönan). Har verkligen saknat honom. Vi har haft så många fina stunder ihop. Sommaren 2009.

Ja, och sedan var det dags att ta tåget hem igen. Hemresan gick riktigt bra den med, om man bortser från den bitterfittan som satte sig brevid oss. Hon bad mig få tyst på en superglad Nora. Vilket skämt. Få tyst på en 5 månaders bebis. Hur skulle det gå till?

Kan ju tillägga att Nora var på strålande humör trots att hon inte sov en sekund under hela dagen. Inte en enda tupplur. Helt sjukt. Hon sov redigt gott när vi sedan kom hem iallafall.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Lilla Nora verkar redan förtjust i den vackra huvudstaden :-)

2011-03-10 @ 13:43:44
Postat av: Anna o William

hehe hon kunde ju missa något roligt förstår du väl "mamma"? ;)

2011-03-10 @ 16:56:43
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0