Otryggt jobb.

Som ni kanske räknat ut så är jag timanställd som marknadsundersökare, vilket innebär att jag aldrig riktigt vet när eller om jag får jobb. Det beror helt på om företaget får in undersökningsprojekt.
Hittills har jag haft tur men idag trodde jag verkligen att jag skulle behöva söka socialbidrag eller liknande... men jag lyckades tjata mig till ett pars veckors arbete. Tack och lov, för denna gång!

Det är otroligt frustrerande att inte veta exakt vad man har för inkomst varje månad. Det känns väldigt otryggt när man inte bara har sig själv att tänka på och oroa sig för. Det börjar faktiskt kännas rätt ohållbart men vad har jag för val?

Jag hoppas så innerligt att jag kommer in på utbildningen i höst. Det skulle lösa typ allt. Gud vad skönt det vore!


Kommentarer
Postat av: Erica

Det är lite roligt att du följer mig när det gäller jobb. Först gröna och nu detta. Jag jobbade där 07 - 09. Vad vill du plugga till hösten?

2012-03-15 @ 11:54:33
URL: http://ventrikelflimmer.se
Postat av: Julia

Usch och fy, hoppas du kan hänga kvar där till augusti iallafall och så hoppa direkt på utbildningen. Det är ett jäkla pusslande alltså :S Håller tummarna!

2012-03-15 @ 16:49:13
URL: http://proudlife.blogg.se/
Postat av: Viola

Jobbigt läge! Vet flera som varit i den sitsen och har nästan varit där själv. Tyvärr är det ju så i vissa fall att det lönar sig mer att få bidrag för då har man i alla fall den säkerheten, man tänker ju annars att ett jobb vore det bästa men får man inte ihop timmar så att man klarar sig hjälper det ju inte alla gånger. Håller tummarna för att du kommer in!

2012-03-16 @ 23:04:34
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0