Vab-dag.

Nora har gått på dagis i nästan 2, 5 vecka nu. Eller ja, hon gick 15 timmars veckor i två veckor och denna vecka skulle vara heltidsvecka. Ja, skulle. De ringde mig igår (andra dagen på dagis) efter en timme på jobbet och bad mig hämta henne då hon fått ögoninflammation. Snorig och hostig var hon också. Så det var ju en fantastisk start på dagisterminen! 
 
Hur som helst. Hon växer så snabbt just nu, utvecklas i ultraspeed. Kom på en del saker hon börjat med nu när jag vabbar med henne.
 
- Hon ska städa hela tiden. Vi duschade ihop, hon satt i baljan. Jag gav henne en ren disksvamp som hon fick leka med och hon börjar direkt skura av kaklet i duschen. 
- Vi ska "läsa" böcker (Läs: titta i) och hon ska peka ut kroppsdelar och härma ljud. 
- Hon härmar allt jag gör. Smörjer jag in ansiktet, så ska hon smörja in ansiktet. Sätter jag på mig skor så sätter hon på sig skor, ja ni fattar. 
- Hennes gosedjur (framförallt hunden) ska göra allt som Nora gör. Gunga, ha kläder, byta blöja, äta mat. 
 

Kommentarer
Postat av: Clara

Åh saknar er!

Svar: Och vi saknar dig massor <3
Mica

2012-09-19 @ 11:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Min profilbild
RSS 2.0